onsdag 26 november 2014

Arkeopedagogik på Arbis

Under höstterminen har jag dragit 'arkeologiklubbar' på Helsingfors Arbis (arbetarinsitutet) och dessa har varit mycket lyckade, i Haga lågstadium och i Rastis (Nordsjö lågstadium). Vi har talat om Finlands förhistoria, jag har visat bilder och berättat och sedan har vi diskuterat. En del av lektonerna har även vigts åt att göra uppgifter, pyssla och skapa föremål relaterade till temat, såsom forntida hantverk i form av lerkrukor, hällmålningar (på akvarellpapper) och band med järnåldersteknik.

Vi har även gjort studiebesök i Finlands nationalmuseums förhistoriska avdelning samt gjort en exkursion till närliggande fornlämningar. Kurserna fortsätter igen på våren i januari och februari. Läs mer om detta i Arbis blogg, som jag fick äran att publicera i igår.

34 kommentarer:

  1. Hej jag är ute för att sprida denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min man tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade mig för en annan kvinna förra månaden, men när jag träffar en vän som presenterar mig för profeten Okona stor budbärare till det orakel som han tjänar, berättade jag mitt problem för profeten Okona om hur min man lämnade mig. Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver göra, efter det hade gjorts. Under de närmaste 2 dagarna ringde min man jag på telefonen och sa förlåt för att bo mig förut. Jag är så glad och överväldigad att jag måste berätta för hela världen hur profeten Okona hjälper mig att ge mitt hjärta begär. Om du behöver någon form av hjälp kontakta profeten Okona på följande e-postadress: prophetokona@gmail.com eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastade också så många stava som,
    (1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    (2) du behöver inte skilsmässa i ditt äktenskap.
    (3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (4) Du vill ha botemedel mot dödliga sjukdomar
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik.
    (7) Du vill knyta din man och hustru för att vara din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) du vill ha en fru / make

    SvaraRadera
  2. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Detta är en mycket glad dag i mitt liv på grund av den hjälp som Dr. Adodo har givit mig genom att hjälpa mig att få min ex tillbaka med sin magiska spell. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter skilsmässa men när jag kom över D.Adodo email på internet förklarade jag min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men att Min största överraskning berättade han för mig att han hjälper mig med mitt fall och här firar jag nu för att min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara hos mig och kan inte göra någonting utan min dag. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap, vilken stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på internet eftersom Dr.Adodo verkligen är en riktig stavning. Behöver du hjälp då kontakten doktor anger nu via e-post: Adodospelltemple@gmail.com eller ring eller lägg till honom whatsapp +2348107527833

    SvaraRadera
  4. Detta är en mycket glad dag i mitt liv på grund av den hjälp som Dr. Adodo har givit mig genom att hjälpa mig att få min ex tillbaka med sin magiska spell. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter skilsmässa men när jag kom över D.Adodo email på internet förklarade jag min situation för honom och sökte sedan hans hjälp men att Min största överraskning berättade han för mig att han hjälper mig med mitt fall och här firar jag nu för att min man har förändrats helt för gott. Han vill alltid vara hos mig och kan inte göra någonting utan min dag. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap, vilken stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på internet eftersom Dr.Adodo verkligen är en riktig stavning. Behöver du hjälp då kontakten doktor anger nu via e-post: Adodospelltemple@gmail.com eller ring eller lägg till honom whatsapp +2348107527833

    SvaraRadera
  5. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller vad är han på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  6. När jag hittade Dr. Ogume som bor i Turkiet var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume genom hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag gav vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma ihop igen. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän smsar igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:

    SvaraRadera
  7. Det här är mitt vittnesbörd om chef Eli Dodorus bra arbete som hjälper mig .... Jag är Ann Earnis från norra Carolina USA. med hjälp av denna stavmästare kom min man som lämnade mig ut de senaste 3 åren tillbaka, jag träffade så småningom den här mannen på en bloggsida av en av är klienter för hjälp, jag förklarade allt för honom och han berättade för mig om en stavhjul som han visste om och han gav mig sin whatsapp att skriva till stavskärmaren för att berätta för honom mina problem. På bara två veckor kom min man tillbaka till mig. Jag vill bara säga tack till den här sanningsenliga och uppriktiga spellagaren, sir allt du berättade för mig har skett och tack sir. Snälla, jag vill berätta för alla som letar efter någon lösning på deras problem, att vänligen konsultera denna stavcaster, han är verklig, han är mäktig och vad stava caster berättar är vad som kommer att hända, eftersom allt vad stavcasteren berättade för mig kom att passera. Du kan vänligen kontakta honom på: whatsapp +2349015088017

    SvaraRadera
  8. Det här är mitt vittnesbörd om chef Eli Dodorus bra arbete som hjälper mig .... Jag är Ann Earnis från norra Carolina USA. med hjälp av denna stavmästare kom min man som lämnade mig ut de senaste 3 åren tillbaka, jag träffade så småningom den här mannen på en bloggsida av en av är klienter för hjälp, jag förklarade allt för honom och han berättade för mig om en stavhjul som han visste om och han gav mig sin whatsapp att skriva till stavskärmaren för att berätta för honom mina problem. På bara två veckor kom min man tillbaka till mig. Jag vill bara säga tack till den här sanningsenliga och uppriktiga spellagaren, sir allt du berättade för mig har skett och tack sir. Snälla, jag vill berätta för alla som letar efter någon lösning på deras problem, att vänligen konsultera denna stavcaster, han är verklig, han är mäktig och vad stava caster berättar är vad som kommer att hända, eftersom allt vad stavcasteren berättade för mig kom att passera. Du kan vänligen kontakta honom på: whatsapp +2349015088017

    SvaraRadera
  9. Den som läser detta vittnesbörd idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt att jag har äktenskap i sex år nu med ingen barn som läkaren sa att jag har ett lågt antal spermier så min fru ber om skilsmässa, hon var sjuk och trött på att ha varit med mig jag försökte allt mitt bästa men ingenting fungerade jag trodde att jag inte skulle träffa henne igen förrän jag träffade en gammal vän av mig som berättade om en trollkarl som heter Dr. Igbinovia, hon gav mig hans e-postadress och mobilnummer. Jag kontaktade honom och han försäkrade mig att min fru skulle återvända till mig inom tre dagar om jag bara var redo att betala de skatter som jag samarbetar med honom i bara en dag och han förberedde ett älskande och medicin för mig och den sista Han sa till mig att min fru kommer tillbaka. väldigt lustigt på morgonen kom min fru gråtande och bad om förlåtelse och sa att det var djävulernas arbete, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel, jag kunde inte föreställa mig det, men så snart jag var färdig med att skriva, två månader senare fru blev gravid det var som ett mirakel så håll inte din skam han gjorde det för mig och jag tror att han också kan göra det åt dig. Om du behöver hans hjälp kan du kontakta hans e-post: doctorigbinovia93@gmail.com WhatsApp eller Viber eller ringa honom nu: +2349071864129 Dr.Igbinovia behandlar också: Infertilitet, HIV / AIDS, HERPES 1/2, CANCER, Hepatit B, Om du vill bli gravid

    SvaraRadera
  10. Mitt liv Mirakel undrar vittnesbörd, hur jag fick en mycket kraftfull låda som nu fördubblar mina pengar från hundra till tusen pengar inom 24 timmar, och också hur jag fick tillbaka min ex-älskare, den främsta anledningen till att jag kontaktade Dr Lomi för hjälp var för mig att få tillbaka min ex-älskare, då hjälper han mig med är kraftfull kraft för att få tillbaka min ex-älskare, och hon älskar och vårdar mig nu, då blev jag och Dr Lomi vänner, efter ett samtal frågar jag honom om det finns ett sätt han kan göra en trollformel för att jag ska få pengar, det var när han berättade om den här magiska lådan, han sa att det finns olika typer och storlekar på lådan, han berättade för mig alla typer av lådor, jag hade bara råd med den minsta av lådan, efter den nödvändiga bönen han gör på lådan, skickar han dem till mig genom en leveransservice, han sa till mig att jag skulle lägga pengar inuti, jag lade in i lådan 100 euro efter 24 timmar fick jag reda på att det var 10 tusen euro inuti, och jag har använt lådan i 7 månader nu, jag och min fästman lever det bästa livet, om du behöver b ack din älskare eller pengar stava kontakta Dr Lomi på e-post: lomiultimatetemple@gmail.com eller WhatsApp nummer +2349034287285 du kan också skriva till honom via Snapchat Användarnamn: drlomi20 han hjälper dig, tack för att du läser

    Med vänliga hälsningar Gerd Ulrich

    SvaraRadera
  11. Hej allihopa. Jag såg kommentarer från människor som redan fick sitt lån från CHRISTY WALTON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på $ 30 000 som jag begärde. Det här är verkligen en fantastisk nyhet och jag råder alla som behöver riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera
  12. Jag vill säga ett stort tack till mannen som står bakom mina leenden idag genom att återförena mig och min man efter att han skildes från mig, Dr Kumar som är en mycket kraftfull trollformulär tog min man tillbaka till mig och fick honom att be mig att förlåta honom för allt han gjorde mot mig, jag saknade honom verkligen så mycket och älskade honom alltid. Jag är glad att ha honom tillbaka i mitt liv och alla mina uppskattningar går till Dr Kumar för att han hjälpte mig och återförde min man till mitt liv med hans stora krafter. Mina vänner där ute som går igenom äktenskap, förhållanden och skilsmässa frågor, jag försäkrar dig att du kan få din älskare tillbaka till ditt liv med hjälp av Dr Kumar. Du kan nå honom på hans e-post: (spellcasttemple@gmail.com) eller så kan du ringa och whatsapp honom på hans telefonnummer +2347051705853. Än en gång uppskattar jag verkligen det arbete som Dr Kumar gjorde för mig och han är verkligen relationsdoktorn.

    SvaraRadera
  13. Hjälp mig att fira Dr Isikolo för hans stora hjälp. Jag är en av dem som sa att jag aldrig kommer att ringa en psykiker eller en trollkarl eller vad som helst för att hjälpa mig med mina problem - minst av alla mina kärleksproblem, men jag nådde den punkten där jag visste att jag behövde lite vägledning, och jag är så glad att jag hittade den här mannen som heter DR ISIKOLO. När jag nästan förlorade David i en av våra dumma slagsmål och ständiga bråk (han gjorde slut med mig) trodde jag att jag hade tappat allt. Jag gråter hela dagen och tror att han aldrig kommer att komma tillbaka till mig igen. Jag läste så många vittnesbörd om Dr Isikolo kärlek stavning, hur han hjälpte till att få tillbaka ex älskare tillbaka. Jag mailade honom snabbt. och få också tillbaka min man med sin kärlek. Och när jag var som mest desperat utnyttjade han inte mig för att han är ärlig. Du utförde en mycket bra service för en person i verkligt behov. Jag vet inte hur du gjorde det, eller hur denna kärleksförtrollning fungerar, men allt jag vet är att DET FUNGERAR och min man återvände till mig på 48 timmar som han lovade mig !! Davis, min man och jag är lyckligt tillbaka tillsammans, och jag kommer alltid att vara tacksam mot Dr Isikolo. mejla honom för alla typer av hjälp som är mycket skicklig och pålitlig för hjälp: isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också WhatsApp/SIGNAL honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  14. Jag är mycket förvånad över den mirakulösa upplevelsen och underverken hos Dr Isikolo som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sitt förlorade förhållande. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesbörd från olika människor om hur han hjälpte till att få tillbaka exälskaren, jag berättade om min man som övergav mig för ungefär 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. Jag blev förvånad när han bara sa till mig att le och ha vila i sinnet som försäkrade mig om att han kommer klara allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen som min man ringde mig var jag bara så chockad. Jag valde samtalet och kunde inte tro mina öron, han bad verkligen om att jag skulle förlåta honom och han kom hem och fick också mycket fina presenter bara för att han skulle bevisa sin kärlek till mig. Tja, om du behöver en effektiv och verklig stavcaster för problem i ditt liv kan du kontakta Dr Isikolo på hans WhatsApp/Viber honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  15. Det här är webbplatsen jag läste om DR ISIKOLO och kontaktade honom för att hjälpa mig att få tillbaka min ex pojkvän att gifta sig med mig och jag har kommit tillbaka hit för att skriva om honom. Doktor Isikolo hjälper dig att lösa ditt problem oavsett vad du går igenom. Jag heter Anna Oscar. Att skriva om en trollformler är väldigt konstigt för mig eftersom jag aldrig trodde att jag skulle kunna säga att jag fick hjälp av en trollformel att ta tillbaka min ex pojkvän till mig även när han lämnade mig på grund av otrohet och konstant övergrepp och vi slogs flera gånger och efter 6 månaders kontakt. Jag läste om doktor Paul från andra webbplatser och kontaktade honom för att hjälpa mig och på mindre än 48 timmar ringde min ex pojkvän mig och jag var glad att han vill komma tillbaka till mig. Vi träffades samma månad och han föreslog mig. Det var den vackraste ringen. Snälla alla här ute, Kontakta DR ISIKOLO för att lösa ditt problem åt dig och göra dig nöjd med din relation som skadar dig. Kärlek är den bästa känslan som någonsin upplevts. Maila honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  16. TACK Dr ISIKOLO FÖR ATT ÅTERSTÄLLANDE MIN LYCKA OCH MIN FAMILJ TILLSAMMANS. WHATSAPP: +2348133261196.
    Hej, jag är Rosa Antoine. Efter att jag har varit i ett äktenskap som heter äktenskap med min man i flera år, var han missbrukande och förstörde kärleken vi delade och lämnade mig. Jag gjorde allt för att komma tillbaka till honom men allt var förgäves, jag ville så gärna ha tillbaka honom för att jag älskade honom. Jag kontaktade Dr Isikolo på WhatsApp och han försäkrade mig att det inte var några problem och att allt kommer att ordna sig. Han berättade för mig allt som krävdes som jag presenterade och så han förtrollade mig och överraskande nog efter 48 timmar ringde min man mig och bad om ursäkt för allt som kom som en enorm och överväldigande glädje. Jag var så överraskad. Nu är kärleken och lyckan i vårt hem återställd och det förvånar mig fortfarande. så alla som behöver hjälp med någon form av problem kan också kontakta den här verkliga och mycket äkta trollformaren på isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +23481333261196

    SvaraRadera
  17. Jag heter Helena Leon. Jag och min man har varit gifta i över 10 år. Det var flera stora slagsmål och smärtsamma situationer i vårt äktenskap, men vi verkade alltid komma ut starkare på andra sidan. Ur det blå satte min man ett skilsmässosamtal över mig, jag var blind! Jag såg det inte komma, jag kände inte igen tecknen. Han tycker inte längre att jag är sexuellt attraktiv. Jag kunde inte låta bli att gråta hela tiden för jag var oerhört sårad. Jag var helt deprimerad tills jag hittade Dr ISIKOLO trollformlern som alla pratade om på nätet och jag kontaktade honom för en kärleksåterförening. Under vårt samtal försäkrade han mig att han skulle ta tillbaka min man inom mindre än 48 timmar efter hans förtrollning. För mig verkade det omöjligt. Du kommer inte att tro att min man ringde direkt efter 48 timmar och bad mig att glömma vad han sa om skilsmässan. Jag blev helt förvånad! Det finns så mycket kärlek i min familj sedan jag använde hans trollformler. Han är underbar och hans trollformler fungerar så snabbt. Nu älskar min man mig mer än tidigare. Du kan också kontakta honom om du har problem med ditt äktenskap eller förhållande. E-post: isikolosolutionhome@gmail.com. Du kan också WhatsApp/SIGNAL honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  18. Jag är så glad att få dela mitt fantastiska vittnesbörd. Jag heter Enora Lucas och mitt liv har förändrats totalt på 48 timmar. Jag kan se mig själv i spegeln och le. Jag har förtroende för mig själv och mina förmågor för första gången på evigheter. Jag har min pojkvän tillbaka i mitt liv med hjälp av Dr Isikolo. Han sa förlåt 48 timmar efter att besvärjelsen skapades. Han sa att han insåg att han aldrig riktigt ville göra slut, han kunde inte hantera känslomässigt bagage som jag bar runt hela tiden. Han sa att han trodde att han var den negativa inverkan på mitt liv och tyckte att det var bäst att lämna. Dr ISIKOLO återställer kärleken och lyckan mellan oss som han lovade och jag är ett levande bevis på vad han kan göra. Jag trodde aldrig att jag kunde få så ärlig hjälp att återställa min kärlek och lycka. Jag är mycket glad att kontakta dig och initierade allt detta att hända. Alla som har ett relationsproblem kan kontakta Dr Isikolo via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  19. Jag läste några vittnesmål om en kärleksförtrollning av DR ISIKOLO om hur han har hjälpt många människor att få tillbaka sina före detta älskare inom 48 timmar. Med vänliga hälsningar, jag tänkte bara på om det var sant och om den här mannen verkligen kunde hjälpa till att få tillbaka min älskare som jag älskar så mycket. Jag bestämde mig för att kontakta honom för att jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit ifrån varandra i ett par månader, jag saknade honom verkligen så mycket, jag har försökt alla andra sätt att få tillbaka honom men kunde inte. Jag kontaktade Dr Isikolo och han berättade för mig att mitt ex kommer tillbaka till mig inom de närmaste 48 timmarna, släppte Dr Isikolo honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och öppnade hans ögon för att föreställa sig hur mycket vi har delat tillsammans. Mitt ex är nu tillbaka till mig igen. När jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min pojkvän lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur den var innan vi gjorde slut. Jag skulle vilja släppa Dr Isikolos mailadress och hoppas att du ser detta vittnesbörd och kontaktar honom om du har en älskare som du verkligen vill ha tillbaka så gärna, Hans mail: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  20. Jag heter Lora Milan och jag lovar att dela detta vittnesbörd över hela världen när min pojkvän återvänder till mig och idag med all respekt vill jag tacka Dr Isikolo för att han gav glädje och lycka till mitt förhållande och min familj. Jag vill informera er alla om att det finns en trollformel som är verklig och äkta. Jag trodde aldrig på någon av dessa saker förrän jag förlorade min pojkvän, jag behövde hjälp tills jag hittade Dr Isikolo som en trollformel, och han återställde kärleken och kontakten vi delade och han försäkrade mig att jag kommer att få tillbaka min pojkvän om två dagar efter att förtrollningen har kastats. 2 dagar senare ringde min telefon och så chockerande nog var det min pojkvän som inte har ringt mig på de senaste 5 månaderna och han bad om ursäkt för hjärtstoppet och sa till mig att han är redo att vara min ryggrad tills resten av hans liv med mig. Dr Isikolo släppte honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. vänligen kontakta DR ISIKOLO om du behöver hjälp E-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  21. Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv har jag aldrig trott att kärleksförtrollningstrollkarm kunde få tillbaka min ex kärleksman Andrew, tills min vän introducerade mig för den riktiga trollformeln, tidigare har jag kontaktat några trollformler för att hjälpa mig men ingen av dem kunde hjälpa mig , några krävde mer pengar tills jag följer enkla instruktioner från stor kärleksförtrollare via hans personliga e-post, jag kunde kommunicera och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) vem som helst kan likaväl få samma hjälp från honom idag för att få tillbaka förlorad kärlek eller återställa ett brutet förhållande och frånskild partner kan återvända till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 2 dagar, min ex kärleksman ringde mig på telefon för att be mig om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. tack till Dr.Oduduwa för hans begåvade och begåvade krafter att få tillbaka ex inom 34 timmar. WhatsApp-kommunikationsnummer: +2349129715420

    SvaraRadera
  22. Jag heter Elena Branko och min pojkvän gjorde slut med mig för 2 månader sedan, eftersom han kände att jag var otrogen mot honom med en manlig vän till mig, jag försökte allt jag kunde för att förklara för honom men han betalade döva öron, jag var känslomässigt förkrossad eftersom jag verkligen älskade honom tills jag såg ett inlägg på internet om DR ISIKOLO, som hjälper människor att få tillbaka sin förlorade älskare, tvivlade jag först på om det var sant eftersom jag aldrig trodde på sådana saker men jag bestämde mig för att ge honom ett försök, Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det sedan gjorde han en kärleksförtrollning för mig. Processen med besvärjelsen för att återförena älskare är mycket enkel och han arbetar osjälviskt människor på samma sätt som han återställde min relation inom 48 timmar och min pojkvännen ringde och bad om att få göra upp med mig igen, om du behöver hjälp med att reparera ditt förhållande eller äktenskapsproblem. Här är hans kontakt, WhatsApp/Viber honom på: +2348133261196, e-posta honom (isikolosolutionhome@gmail.com)

    SvaraRadera
  23. Jag är imponerad och känner mig fantastisk att jag har min före detta man tillbaka till mig. Jag heter Veronica Adrian. Jag är väldigt glad idag över att vara den som skriver om min hjälpare som bad för mig över mitt förhållande. Gud använde verkligen den här mannen för att hjälpa min situation. Snälla, hör mina ord om du letar efter en trollformare som kan hjälpa dig, kontakta DR ISIKOLO. Han är den bästa trollformaren som kan hjälpa dig idag. För några månader sedan hade jag och min man ett enormt äktenskapsproblem som ledde till vår skilsmässa. Det var ett helvete för mig och min pojke att vi var tvungna att flytta till en annan stad. Jag blev ensamstående förälder. Jag träffade Dr Isikolo bara för ungefär en månad sedan när jag berättade för honom om min situation och han sa åt mig att inte oroa mig för det. Inom två dagar kom min före detta man tillbaka till mig. Det hände en tisdagsmorgon när jag fick ett samtal hemifrån (mina föräldrar) att han har letat efter mig. Jag accepterade att han skulle komma till min plats och bad mig om ursäkt när jag knäböjde framför vår son. Jag visste direkt att den här mannen har hjälpt mig. Jag är en väldigt glad kvinna med allt som hänt i mitt liv. Om du vill kontakta en trollformler, träffa Dr Isikolo och du kommer att bli förvånad över de fantastiska förändringarna i ditt liv. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  24. Jag heter Ivanka Fabijan och jag vill dela ett vittnesbörd om mitt liv för alla. Jag var gift med min man Amos Fabijan, jag älskar honom så mycket att vi har varit gifta de senaste 8 åren nu med två barn. när han gick för att jobba i Frankrike menade han en dam som heter Mariam och de blev sammankopplade och när han kom tillbaka sa han till mig att han inte längre är intresserad av äktenskapet längre. Jag var så förvirrad och sökte hjälp och jag träffade kontakten med Dr Isikolo kärlek. Jag kontaktade honom för att hjälpa mig få tillbaka min man och han bad mig att inte oroa mig för att hans fyra fäders gudar kommer att kämpa för mig. Han sa till mig efter två dagar att han skulle återförena mig och min man. Efter två dagar ringde min man och berättade att han kommer tillbaka för att uppsöka saker med mig, jag blev förvånad när jag såg honom och han började gråta om förlåtelse. Just nu är jag den lyckligaste kvinnan på jorden för vad den här fantastiska trollformaren gjorde för mig och min man, du kan kontakta Dr Isikolos e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsappa honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  25. Utmärkt och fantastisk service om hur du får tillbaka ditt ex.
    För vem det kan beröra, mitt namn är Lana Johannes och jag uppskattade verkligen hur den store DR ISIKOLO använde sin intuitiva vägledning och färdigheter som livscoach och sin empati också för att föra tillbaka min själsfrände till mig. För 100 procent av gratis riktiga synska, konsult för att ta tillbaka ditt ex och lösa alla dina allmänna problem eller problem. min partner lämnade mig på grund av oändliga bråk och gräl och jag var förstörd i månader och fick tillbaka min lycka när jag kontaktade honom. Den enda DR ISIKOLO The Great är den enda som kan hjälpa dig. Han löste mitt problem åt mig. Han tog tillbaka mitt ex inom 48 timmars konsultation. Kom i kontakt med den fantastiska DR ISIKOLO E-post: du kan kontakta Dr Isikolo e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på +23481333261196.

    SvaraRadera
  26. Stora chanser att få tillbaka din man till dig och dina barn med hjälp av DR ISIKOLO.
    min man lämnade mig och våra 2 barn i cirka 10 månader. Jag gick igenom mycket smärta jag gjorde allt jag försökte för att få honom att återvända till mig och till barnen men ingenting fungerade. det var verkligen en stressig period för mig eftersom jag aldrig ville gå igenom hjärtesorgen. Jag blev tillsagd att kontakta en kärleksförtrollningsläkare för att hjälpa mig, vilket jag gjorde jag hade turen att få DR ISIKOLO kontakt som kunde hjälpa mig, jag kontaktade honom och förklarade allt för honom och följde hans procedurer och han gjorde det kärleksåterföreningsförtrollning som förde tillbaka min man till mig och hans barn på två dagar. tack så mycket DR ISIKOLO Jag uppskattar verkligen vad du har gjort för mig. Här är hans kontakt om du kan behöva för det genom att lösa dina relationsproblem. e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  27. Hej alla, jag heter Viktoria Andro. Jag trodde aldrig att jag skulle le igen, min man lämnade mig med två barn i ett år och två veckor. Alla ansträngningar för att få tillbaka honom misslyckades. Jag trodde att jag inte skulle träffa honom igen förrän jag träffade en kvinna som hette Christina som berättade mig om en trollformler som heter DR ISIKOLO, hon gav mig hans e-postadress och mobilnummer och jag kontaktade honom och han försäkrade mig att inom 48 timmar kommer min man att komma tillbaka till mig. Om mindre än 48 timmar kom min man tillbaka och började tigga om förlåtelse som sa att det var djävulens arbete, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel, jag tror inte riktigt på några andliga läkare. DR ISIKOLO återställde kärleken och lyckan i min förening och jag är med min man och är för alltid vår. om du behöver hjälp med att få lösningar kan du kontakta honom utan dröjsmål. E-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller direkt på WhatsApp +2348133261196.

    SvaraRadera
  28. Tack DR ISIKOLO den största av allt för det du har gjort för mig. Jag heter Katarina Bennet och jag är så glad att min älskare är tillbaka till mig och att vi nu lever lyckligt tillsammans. DR ISIKOLO kärleksåterföreningsförtrollning är mycket kraftfull och effektiv och den har ingen bieffekt. Eftersom han lovade att hjälpa mig, bestämde jag mig för att ge DR ISIKOLO ett försök när min älskare lämnade mig för en annan kvinna. Han hjälpte mig att kasta en kärleksförtrollning för att återställa kärleken och lyckan för mig och min älskare som förde honom tillbaka till mig i 48 vår som han lovade och försäkrade mig. Det som gör mig mest upphetsad är att min älskare inte ens visste att han befann sig under en trollformel som fick honom att förstöra det vi delat under åren. om du går igenom problem med relationen, råder jag dig att kontakta DR ISIKOLO och du kommer att få ditt problem löst. Kontakta DR ISIKOLO leo idag och få ditt problem löst och om du behöver hans hjälp nedan är hans e-postadress: isikolosolutionhome@gmail.com eller direkt WhatsApp/Telegram: +23481333261196.

    SvaraRadera
  29. Jag heter Ivana Lasse och efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man bete sig konstigt och gå ut med andra damer och visade mig kall kärlek, vid flera tillfällen hotar han med att skilja sig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förkrossad och förvirrad tills en gammal vän till mig berättade för mig om en trollformler på internet som heter DR ISIKOLO som hjälper människor med relations- och äktenskapsproblem genom kärlekens krafter, först tvivlade jag på om sådana sak existerar någonsin men bestämde mig för att ge det ett försök, när jag kontaktade honom hjälpte han mig att besvärja mig och inom 48 timmar kom min man tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig på gott och på riktigt. Kontakta denna fantastiska kärleksförtrollare för att ditt förhållande eller äktenskapsproblem ska lösas idag via: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom via WhatsApp +2348133261196.

    SvaraRadera
  30. KÄRLEKSBETALNINGAR SOM FUNGERAR PERFEKT OCH FÖRVARAR PERMANENTA FÖR EVIGT.
    Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Jag heter Lucia Alexander och min man lämnade mig och våra 2 barn för en annan kvinna i 2 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en undersökning på internet och hittade en sida där jag såg att DR ISIKOLO en trollformler, kan hjälpa till att få älskare tillbaka. Jag kontaktade honom och han gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta DR ISIKOLO , en kraftfull trollformare för lösningar på hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +23481333261196.

    SvaraRadera
  31. Besök (Whatsapp: +2348133261196) för någon form av hjälp.
    Jag heter Antonela Lasse och jag är här för att vittna om hur den här kraftfulla trollformaren som heter DR ISIKOLO hjälpte mig att fixa mitt förhållande. Jag var knäckt när min fästmö sa till mig att han inte längre är intresserad av att gifta sig med mig eftersom han hade en affär med den andra kvinnan där han arbetade. Jag grät och snyftade varje dag, tills det blev så illa att jag nådde internet för att få hjälp, det var när jag läste en recension om DR ISIKOLOs stora arbete, då kontaktade jag honom för att få hjälp att få tillbaka min älskare, han hjälpte mig att kasta en kraftfull (försonande kärleksförtrollning) och till min största förvåning efter 48 timmar av kärleksförtrollningen kom min fästman tillbaka på knä och bad mig förlåta honom. Vi är nu lyckligt gifta och allt tack går till DR ISIKOLO Wonders för hjälpen mig rädda mitt förhållande kan du kontakta DR ISIKOLO via hans e-postadress: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsappa honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  32. Hej jag heter Dora Florian, jag vill dela min fantastiska upplevelse med den bästa trollformaren DR ISIKOLO. Min man var otrogen mot mig och när jag fick reda på det hade vi ett slagsmål som ledde till att han ansökte om skilsmässa. jag grät och blev sjuk när jag sökte efter kärlekscitat på nätet jag såg folk prata om DR ISIKOLO och hans fantastiska arbete vars fall liknade mitt de lämnade hans kontaktinformation jag kontaktade honom och förklarade allt för honom i djupa tårar och han berättade för mig oroa dig inte för att efter 48 timmar kommer min man tillbaka och han kommer att avbryta skilsmässan och vara tillbaka till mig. efter att jag gjort allt han bad mig göra till min största förvåning, två dagar efter kvällen, det var min man som han knäböjde och bad mig att acceptera honom tillbaka och jag var tveksam till sådana saker om de någonsin existerar av arbete för någon men här jag jag vittnar om det också. tack än en gång DR ISIKOLO du är verkligen en välsignelse för mig han kan också hjälpa dig. kontakta e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  33. BÄSTA KÄRLEK STAVRIG FÖR ATT FÅ DIN EXA ÄLSKARE, MAN, HURU, FLECKVÄN ELLER POJKVÄN TILLBAKA. LÄGG TILL HONOM PÅ WHATSAPP: +1-7252404536
    Jag är väldigt glad idag med min familj. Jag heter Klaudia Kusa. Min man lämnade mig i ett år nu, och jag älskar honom så mycket, jag har letat efter ett sätt att få tillbaka honom sedan dess. Jag har provat många alternativ men han kom inte tillbaka, förrän jag träffade en vän som kastade mig till DR JOE, en kraftfull trollformler som blev intresserad av mitt fall och återställde kärleken och lyckan jag och min man delade och efter 48 timmar som garanterat . min man kom tillbaka till mig och mina barn och resultatet var verkligen fantastiskt. DR JOE finns alltid där för att hjälpa dig och nu kan du kontakta honom nu är han alltid online eller e-posta: drjoesolutionspells@gmail.com eller whatsApp-nummer +1-7252404536

    SvaraRadera
  34. KONTAKTA DEN BÄSTA LOTTERISTANKARE FÖR RÄTT LOTTERI NUMMER NU ÄR HANS LOTTERI GARANTI 100% WHATSAPP +2348147400259

    Jag vill dela med mig av mitt underbara vittnesbörd om hur en kraftfull trollformler som heter Dr Ilekhojie hjälpte mig att vinna lotteri, jag har spelat lotteri länge nu men jag hade ingen tur, allt förändrades när jag skickade ett meddelande till Dr Ilekhojie om att vinna lotteriet. mig att jag kommer att bli nästa vinnare han sa till mig vad jag skulle göra och jag gjorde det och 24 timmar senare skickade han mig lottonumren och jag spelade det. Jag kunde inte tro det, jag vann massor av dollar. Det var det bästa som någonsin har hänt mig i mitt liv. Om du vill vinna ett lotteri WhatsApp eller ring Dr Ilekhojie på detta nummer +2348147400259 eller maila honom på gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera